Informatie van A tot Z over een verhuis
Gratis tot 4 offertes in je mailbox?

Wanneer je over een huurwoning beschikt en je graag wil verhuizen naar een andere woonst komt er heel veel op je af. Verhuizen gaat dan ook steevast gepaard met heel veel stress en dat kan er voor zorgen dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Om een dergelijke situatie te voorkomen is het de moeite waard om gebruik te maken van een zogenaamde checklist. Het opstellen van zo’n checklist zorgt er immers voor dat je niets vergeet en dat alle taken op zo efficiënt mogelijke wijze kunnen worden afgehandeld. Meer weten over het gebruik van een checklist bij een verhuizing naar een andere huurwoning? Aarzel dan niet langer en lees snel verder!

*Tip:

→ Toch uitbesteden? Vul hier het formulier in en ontvang vrijblijvend tot 6 offertes van diverse lokale verhuisbedrijven.

Checklist en planning in één

Een goede voorbereiding is van cruciaal belang voor iedereen die tijdens het verhuizen geen hinder wil ondervinden. Wat dat betreft kan het een meerwaarde betekenen om een checklist en planning in één aan te maken. Hierdoor wordt niet alleen duidelijk welke taken je nog allemaal staan te wachten, daarnaast kan je bijvoorbeeld ook nog eens de taken verdelen aan de verschillende werkkrachten die zullen helpen met verhuizen en ga zo maar door. Een andere interessante tips is om niet te lang te wachten met het opmaken van een dergelijke checklist. Hoe meer tijd je hebt om deze op te stellen, des te kleiner de kans is dat je zaken over het hoofd ziet.

Inhoud van de checklist

Goed, concreet nu, welke zaken dienen te worden opgenomen in je checklist? We zetten de belangrijkste graag even voor jou op een rijtje:

Het opzeggen van de huur
Op de hoogte brengen van vrienden en familie
Maatschappijen contacteren voor water, gas en elektriciteit
De gemeente op de hoogte brengen (binnen de 5 werkdagen na verhuizing)
Verhuisdozen, labels, etc. aankopen
Eventueel een verhuisfirma vastleggen
Het postkantoor op de hoogte brengen om post tijdelijk door te laten sturen
Tijdig de inboedel inpakken en klaarmaken om te verhuizen
Meubels uit elkaar halen indien nodig
Zaken zoals koelkast en vriezer leeghalen en deze laten ontdooien
Meterstanden opnemen

Met bovenstaande ben je alvast een heel eind op weg om de verhuizing vanuit je huidige huurwoning naar een nieuwe zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Ga naar de pagina: verhuizen checklist voor een complete checklist.

Gratis tot 4 offertes in je mailbox?